Verktyg för hållbarhetsarbetet
För att underlätta ert praktiska arbete mot de globala hållbarhetsmålen har vi tagit fram ett antal konkreta verktyg som hjälper er som medlemsföretag att komma igång och att bidra till att uppfylla målen.
Miljö- och hållbarhetsarbete har länge varit en självklarhet för företag inom den grafiska branschen. Det krävs av kunder och medarbetare i allt högre utsträckning, och är en förutsättning för att vara konkurrenskraftig. Många grafiska företag arbetar aktivt med till exempel miljöcertifieringar, effektiviseringar, återvinning och klimatkompensation. Att ta ansvar för sin verksamhet och hänga med i utvecklingen kring hållbarhet är en förutsättning för att fortsätta vara relevant, trovärdig och attraktiv i framtiden.
Med ramverket Agenda 2030 kan du sätta ditt hållbarhetsarbete i ett större sammanhang. Flera av de globala målen går att checka av bara genom medlemskapet i Grafiska Företagen och kollektivavtalet. Genom det arbetsgivarstöd Grafiska Företagen erbjuder kan du som arbetsgivare kontrollera att företaget lever upp till sitt arbetsgivaransvar.
Börja gärna med Quickstart, ett enkelt och smidigt sätt att ta sig an hållbarhetsfrågorna. Där får du tips om vad som är viktigt att tänka på och hur Grafiska Företagen kan stötta dig på olika sätt genom olika verktyg och guider.
Som medlem får du ta del av medlemsexklusivt innehåll
- Vi ger dig ett effektivt stöd som chef. Tillsammans bygger vi din kunskap.
- Ta del av branschanpassade kollektivavtal som underlättar vardagen.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Ett webbkonto har nu skapats och ett aktiveringsmail har skickats till angiven e-postadress.
Klicka på aktiveringslänken för att aktivera ditt konto.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.
Problem med inloggningen? Mejla oss på info@grafiska.se.